torsdag 24. juni 2021

Dag 6 byggekurs

 Lørdag 19/6-2021

Byggekurs dag seks. Idag har det vært sying fra morgen til kveld. Jeg merker at det tar lang tid for meg å bli trygg på, og få flyt i dette arbeidet. Det var supert å ha Anja rett ved siden av, for hun var skikkelig god til å sy, og hjalp gjerne til med råd og tips. 

Det var min tur å lage middag i dag, og jeg måtte også bruke litt tid på å møte den unge mannen som kom kjørende fra Bergen for å kjøpe grønlandskajakken min. Dette, sammen med den beskjedne fremdriften i sy-arbeidet, gjorde at jeg ble hengende etter de andre.



Anders er alltid oppmuntrende!


Et avbrekk i syinga var klargjøring av mannhullsringen, som Anders har laget av laminert tre. Vi tegnet opp, og merket av for en rekke sy-hull, som vi siden boret i ringen. Alle småsprekker ble tettet med hurtig-epoxy. Siden ble ringen pusset, lakkert, og hengt til tørk.

Jeg jobbet med sying en god stund utpå kvelden. Håper at jeg greier å få opp farta litt i morgen, slik at jeg får båten ferdig til impregnering før det blir alt for sent på kvelden. Mandag formiddag skal brukes til å rydde og pakke sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar