onsdag 22. desember 2021

Padling

 Skansen - Ringvebukta - Skansen. Vær: Lett til laber bris fra ØNØ, Lettskyet, 0-2 grader C. 

Det var meldt svak vind fra SSØ, så jeg forestilte meg en trimtur på flatt vann. Jeg droppet tuiliqen i dag og padlet i tørrdrakt og akulisaq (litet spruttrekk) siden jeg gjerne ville ha kamera og drikkesystem tilgjengelig på vesten. Ettersom vinden i virkeligheten kom fra ØNØ, og var hakket sterkere enn meldt, ble jeg møtt av bølger og motvind når jeg padlet ut fra Skansen. jeg savnet tuiliqen umiddelbart. Vindens kjølende effekt føltes på kroppen på et helt annet vis enn når man padler i tuiliq. 

Jeg måtte jo utnytte fordelene med å ha dette antrekket, og ta noen bilder.



Jeg padlet med høy intensitet med resultatet at ulla under tørrdrakta ble fuktig ganske fort og føltes kjølig i motvinden. Jeg angret at jeg ikke hadde tatt med en vindsekk, å ha i bakhånd, i tilfelle jeg skulle bli sittende på land av en eller annen grunn. Elvestrømmen gir jo flotte bølger når vinden kommer fra motsatt retning, men jeg valgte å padle defensivt, og holdt meg tett på land både på vei ut og inn. Med vinden i ryggen på turen tilbake føltes antrekket mer passende. Som vanlig var det vakre scenerier fjorden bøy på, og padlinga bøy på god trim.










Etter padlinga stakk jeg innom "Kuling" og ristet snø av presenningen, og satte på litt varme, for nå kommer kulda igjen...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar