mandag 3. januar 2022

Første padling i 2022

 Hansbakkfjæra - Vikhammaren - Hansbakkfjæra. Vær: Flau vind til laber bris fra S, lettskyet, 1 grader C.

Sist jeg sjekket surfskien hadde en isete snøskorpe festet seg til babordsiden, som er oppover der hun henger bak huset, og roret var frosset fast. I dag var hun fri for snø og is, og roret gikk lett og fint. I dagene fremover lover YR minusgrader, så jeg syntes dette var en god anledning til å starte surfski-året 2022.

Når jeg kom ned til Hansbakkfjæra, slo lange, slakke bølger inn mot stranda. Det må ha vært vind fra NØ nylig, for dette virket som gammelsjø, som holdt på å legge seg.

Endelig fikk jeg prøve min CS Boost i litt bølger. Det var ikke noe å surfe i, men jeg fikk føle hvordan det var å få teknikken å funke med bølger inn fra siden. Det krevde litt mer energi enn å padle på flatt vann, og jeg er glad at jeg satset på en såpass stabil ski. Hun blir spennende nok for meg en god stund fremover, særlig når jeg skal prøve meg på frisk medvindspadling. Det var ikke så lett å sitte i ro uten å holde i åra, men jeg fikk likevel til noen bilder uten at det ble bading.






Månelandning





Kartlink:https://kart.gulesider.no/m/kktJw

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar