fredag 21. januar 2022

Padling

 Skansen - Folafoten -Skansen. Vær: Skiftende bris, overskyet med en del regn, 3 grader C.

Fridag, med mulighet til padling! Det har vært en lang periode med vindstyrker mellom frisk bris og stiv kuling, med kast mellom stiv kuling og full storm. I dag var det endelig en dag med moderat vind, som sammenfalt med at jeg hadde litt tid til overs. 

Fjorden lå grågrønn og slørete når jeg kom ned til havna. På værmeldinga virket det som det lureste var å padle vestover. Jeg startet i friskt tempo mot Ilsvika. Utenfor moloen var det gammelsjø fra NNØ. 





Jeg fikk herlig flyt i padlinga, fokuset lå på initiativ til hvert tak fra skuldra, med noen stilstudier fra forbilder på youtube i hodet. Følelsen av at stabiliteten lå i å støtte seg på åra, slik Chalupsky sier, kom automatisk.






Selv om jeg var i godt fremdriftsmodus tok jeg meg tid til å nyte omgivelsene og fotografere. Nytt for i dag var at jeg oppdaget en måte å feste kameraet til tuiliqen.

Det ble en ganske langsom start på denne fridagen, så etterhvert begynte lunsj-sulten å melde seg. Jeg gikk i land og rigget meg til for en varm og hyggelig lunsj-stund. Jeg satte meg i sjøsokken, tok på meg store votter, og tredde på meg en vindsekk. 


Imens jeg satt på stranda og spiste, kom Leif padlende. Jeg veivet og vinket, men han padlet rett forbi. Når jeg hadde spist ferdig padlet jeg et stykke videre vestover, for å se om han dukket opp. Ved Folafoten kom han padlende, og så kunne vi slå følge tilbake til Skansen.





Som vanlig tok jeg min Navi Light på hodet når det begynte å skumre. Det var skikkelig hyggelig å treffe Leif igjen, og det ble  satt av god tid til skravling i garderoben før jeg begynte på fotturen opp til Tyholt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar