lørdag 29. mai 2021

Seiling

 Skansen - Fjorden - Skansen. Vær: Svak vind til lett bris fra N, sol, 16 grader C. 

Jeg hadde invitert Karoline på seiltur i dag. Jeg gikk til Skansen i god tid før avtalen, slik at jeg kunne kikke på problemet med rullesystemet, og forhåpentligvis finne ut av det før turen. Jeg prøvde å rulle ut genoaen, men fikk bare ut en liten flik før det tok stopp. På rullen var det jo bare såvidt det var tau, så problemet må dessverre ligge oppe i mast-toppen. Jeg viklet ut seilet, tok det ned og pakket det. Nå er det nok - jeg bruker ikke rullesystemet igjen før jeg har fått utredet og ordnet det ordentlig!

Så hva med turen da? I så lett vind kan man kanskje basere seg på storseil og genacker? Jeg tok frem seilbagen med genackeren og monterte skjøtene og tackeren.

Karoline og jeg fikk en fin tur med god seiling i fantastisk vær. Genackeren fungerte overraskende bra med vinden før om tvers, og det var bare siste strekket inn på østsiden av Munkholmen at vi fikk slør og lens. 








Det føltes som en seier å kunne tilby en fin seil-opplevelse selv under disse forutsetningene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar