fredag 27. mai 2022

Surfski

Ringvebukta - Ladekaia - Rotvoll - Ringvebukta. Vær: Lett bris fra NV, lettskyet med en del sol, 12 grader C.

Øyvind og jeg hadde en morgenøkt i surfski. Hovedfokus lå på redningsteknikker. Vi øvde mye på egenredning, men prøvde også noen teknikker for kameratredning som vi har snappet opp på internet. 


Jeg satte ut fra Ringvebukta, og padlet til Ladekaia for å møte Øyvind




Øyvind padlet sin CS Flash i dag. En rå båt!








Etter å ha drillet redninger i Ringvebukta padlet vi til Rotvoll, for å se om vi kunne få litt surfebølger. I Devlebukta fikk jeg prøve Øyvinds Flash. Det tok lang tid og mange forsøk før jeg i det hele tatt klarte å få satt meg oppi cockpit for å begynne å padle. Når jeg omsider fikk det til, padlet jeg 30 meter før jeg gikk rundt. Nå var jeg på djupt vann, og måtte prøve egenredning for å komme opp i båten igjen. Jeg var ikke i nærheten av å få det til, så det kom godt med at vi hadde prøvd kameratredning. Når Øyvind hadde hjulpet meg opp igjen, klarte jeg faktisk å padle inn til stranda. Respekt til Øyvind som håndterer denne surfskien så godt! (Det hjelper vel å ha vært aktiv K1-padler).


Utifra værmeldingen hadde vi regnet med å få bølger store nok til litt surf hvis vi padlet langt nok øst, men det ble bare småtteri, så vi padlet tilbake etter to forsøk på litt medvindspadling. Vi fikk i det minste øve oss på å padle i små, krappe bølger inn fra siden.

Artig, og lærerik tur i overraskende deilig vær!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar