tirsdag 10. mai 2022

Surfski

Hansbakkfjæra - Ladekaia - Hansbakkfjæra. Vær: Lett bris fra S, med vindkast opp i laber til frisk bris, overskyet, 14 grader C.

I dag tok jeg en liten tur i surfskien etter jobb. Forrige uke hadde jeg influensa, så det ble en del tid til å studere instruksjonsvideoer med Oscar Chalupsky. Det var med andre ord mye å prøve ut. I tillegg til trening på padle-teknikk, ble det mange egenredninger i dag. Det momentet jeg føler er sårbart er det første, dvs å komme opp med overkroppen langt nok til at båten er i balanse. Jeg må være nøye med å vente inntil jeg har føttene helt opp i overflata, og ta et kraftig svømmetak med bena, for å få det til. I dag gjennomførte jeg 8-10 redninger, og av de hadde jeg et mislykket, og et kavete forsøk. Det duger ikke - her må det drilles helt til det går strøkent hver gang!

Her er idealet: https://www.youtube.com/watch?v=Sdh4p59psOQ

Ellers var det herlig å komme ut på fjorden og trimme litt!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar