tirsdag 2. november 2021

Padletur nr 1

 Skansen - Rotvoll - Skansen. Vær: Svak vind fra S med noen kraftige vindkast, overskyet, 12 grader C.

De to seneste padleturene har jeg loggført som pers. tur nr 1 i klubbens loggbøker. I lørdags hadde jeg min første tur fra klubbens lokaler på Østmarkneset, og i dag var min første tur i ny padlesesong. (Klubbens sesong går fra 1 november til 31 oktober. )

Jeg dro til Skansen etter jobb for å få meg en trim-tur i kajakk. Dette er noe nytt jeg har begynt med, før var det bare koseturer. Det må skyldes at 60-års-krisen nærmer seg, og at jeg har fått meg en Iqyax som gjerne vil at man padler henne litt fort.


Slik så det ut fra cockpiten til "Kuling" når jeg hentet padleutstyr i båten, stille gråvær, men innimellom kom det noen skikkelige vinddrag som føltes som liten kuling. Denne gangen hadde jeg forberedt meg, og hadde med nøtter, drikkeflaske og ikke minst lys!


Min Iqyax begynner å føles stødig. På flatt vann kan jeg bruke sekundær-stabiliteten i kantsvinger på nivå med andre havkajakker jeg har padlet. 

Når jeg nærmet meg Østmarkneset kikket sola frem under skydekket. De siste solstrålene før sola forsvant bak byåsen belyste Skatval, Frosta og Tautra med et helt fantastisk vakkert lys! Bare vyen innover i fjorden når jeg padlet langs Ladenesets østside, var alene verdt turen.

Denne tiden på året har man ikke lang tid i dagslys etter jobb, så min Navi-Light ble brukt på turen tilbake. Som vanlig festet jeg den på hodet i Teletubby-stil. 


Tilbake på Skansen i nattemørket (klokken 17:45)


Kartlink: https://kart.gulesider.no/m/Cumia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar