torsdag 25. november 2021

Vinter og ny ski

 I dag var det høy tid å gjøre ferdig vinterkonserveringen av "Kuling". Det som skulle gjøres var å helle frostvæske i bunnventilene og skru igjen dem. I tillegg skulle presenningen sys sammen på babordsiden. For å gjøre det må man balansere på en smal utrigger uten å ha noe å holde seg fast i, så jeg fant ut at det var lurt å ha tørrdrakt og flytevest på under manøveren. 

Surfski-interessen min har resultert i en nyinvestering. I tirsdags kom det et nytilskudd til kajakkfamilien. 

En Carbonology Sport Boost! Jeg ble skikkelig sjarmert av lillesøsteren Cruze, som jeg lånte av klubben, og tenkte at denne ville passe meg fint. Den blir beskrevet som stort sett samme båt som Cruze, men litt smalere og lengre. Litt mindre stabilitet og litt mer fartspotensiale. 

Når jeg nå skulle ned til havna med tørrdrakt og vest, måtte jeg jo ta med den nye "skia" for en liten prøvetur.


Jeg padlet noen runder i havna, før jeg tok fatt på det som skulle ordnes i "Kuling". Surfskien føltes veldig trygg på flatt vann, og fantastisk lettmanøvrert til å være en båt på 595 cm. Lengst vest i havna kom det inn litt småbølger, og selv med de inn fra siden føltes stabiliteten trygg og forutsigbar. Når jeg hadde prøvd noen egenredninger følte jeg meg trygg på at denne skia blir fin å ta med ut i større bølger for å surfe! Herlig! Jeg fikk ta meg sammen for å huske å sette av nok tid til "Kuling" Alt dette skjedde jo i pausen mellom generalprøve og konsert på jobben.

Det gikk fint med vinterkonserveringa også, så dette var en vellykket ettermiddag! Håper at jeg har igjen litt krutt til konserten i kveld også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar