søndag 18. oktober 2020

Søndagspadling

 Skansen - Storsteinan - Skansen. Vær: Laber til frisk bris fra VNV, skiftende skydekke, 4-5 grader C.

11 padlere møtte opp til klubbens søndagstur i dag. Vi padlet vestover i frisk motvind. Ved Brennebukta gikk en av padlerne i land for å vente på at vi andre kom tilbake. Ved Digermulen snudde to til for at den første skulle slippe å vente så lenge. Vi åtte som var igjen padlet til Storsteinan. Det var akkurat nok bølger til at vi fikk litt surfing på turen tilbake.

I dag prøvde jeg ut nytt fottøy til å ha i grønlandskajakken. Jeg har noen gamle støvler fra Brooks som er tenkt for litt trange grønlandskajakker. De er så trange i støvelskaftene at de er ganske vanskelige å ta på, og nesten umulige å få av igjen. Derfor har de blitt liggende ubrukte. I går kveld klippet jeg av dem for å prøve om jeg kunne bruke dem som padlesko. Støvelskaftene som ble til overs tenkte jeg bruke til å holde oppe et par fotposer som jeg har brukt noen ganger på tur. Fotposene har hatt en tendens til å bli hengende å slaske rundt anklene når man går i land.

Det viste seg at skoene tok for mye plass, så det fikk bli fotposer med nye holdere.

Under turen slo det stadig bølger over dekk på kajakken min, og når jeg rullet kjente jeg at det var en del vann i kajakken. Jeg kjente også at min gamle, stive kropp hadde blitt tuktet såpass av sittestillinga i grønlendern i kombinasjon med intensiteten når jeg prøvde å fange surfebølger, at den protesterte tydelig når jeg skulle legge meg bak over cockpitkarmen. Kanskje kroppen min ikke er kompatibel med denne typen kajakker lengre.... Uansett, før neste tur med denne båten skal jeg prøve å få den tett rundt cockpitringen. 

Etter turen ble det kaffe i klubbhuset, og feiring av at Jorulf i dag padlet sin tur nr. 100 for sesongen. Respekt!


Foto: Ulf Stordalmo



Foto: Jens Petter Dahle

Foto: Ulf Stordalmo



Foto Jens Petter Dahle








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar