fredag 16. oktober 2020

Seiling

 Skansen - fjorden - skansen. Vær: Lett til laber bris fra NV, skiftende skydekke, 9 grader C.

Det var en god følelse å dra rett fra å skifte til vinterdekk på bilen til seiltur på fjorden. Det var meldt lett til flau vind på det lokale varselet, og opp i frisk bris, etterhvert liten kuling på områdes-varselet. Min følelse sa meg at det ville bli litt lite vind til ordentlig seiling, men jeg var åpen for å være i beredskap for vinder opp i liten kuling.

Når jeg kom ned til havna var det tydelig vind fra VNV, og til og med litt sjø i havnebassenget. Jeg spiste lunsj i båten før jeg dro ut, og tok avgjørelsen at det var greit å dra ut uten å reve storen.

Motoren fungerte ypperlig ved manøvrering ut av havna og ved seil-setting. Vinden var perfekt for storseil og fokk uten rev, og jeg fikk herlig seiling opp mot Vannvikan. Det skiftende været, med regnbyger som gikk forskjellige steder på den store, åpne fjorden ga spektakulære scenerier!





Herlig med nytt storseil!









Båten gikk som en drøm, og motoren gjorde jobben sin ved manøvrene ut og inn av havn akkurat slik jeg ønsket meg.

En flott seil-opplevelse! Jeg gjentar det jeg skrev i bloggen for noen år siden - Seiling er massasje for sjelen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar