fredag 30. oktober 2020

Seiling

 Skansen - fjorden - Skansen. Vær: Lett bris fra SØ, etterhvert kraftige vindkast fra S, sol, 8 grader C.

Jeg gikk ned til Skansen for å seile en liten tur på ettermiddagen i dag. Nesten fremme ved Skansen traff jeg Ole. Han virket som at han syntes det var en god idé med en seiltur. Når jeg begynte å forberede båten for tur, kom han gående ut på brygga og spurte om jeg ville ha selskap. Hyggelig! Det var trivelig å seile sammen med noen til en forandring. 

Det ble litt mindre stabil vind enn jeg hadde forventet. Hovedretninga var mer fra S enn på meldinga som viste nesten rett østlig. Likevel ble det mye fin seiling i løpet av de drøyt to timene vi var ute. Som vanlig var det veldig vakkert på fjorden med lav sol og høststemning. I slutten av turen fikk vi kraftige vindkast fra S. Da var det godt for meg å ha et par ekstra hender. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar