tirsdag 25. oktober 2022

Elektronisk loggbok avsluttes

 Statusen for mitt sjøliv er nå i forandring. Etter å ha drevet parallelt med turseiling og padling i ti sesonger har jeg besluttet meg for å konsentrere meg om padlinga. Min nydelige havseiler "Kuling" er lagt ut for salg.

"Kuling" er tett opp til mitt ideal når det kommer til turseiling, og hvis jeg skal ha seilbåt igjen blir det en liten enkel dagseiler.

For tiden er det padling for trim og trening i surfski eller Iqyax som gjelder, ved siden av turpadling i min nye Valley Q-boat.



Byggeprosjektet i kjellerstua er i ferd med å ta form i hodet mitt. Det ser ut til å bli en liten katamaran som blir et forsøk på å kopiere James Wharrams designkonsept i forminsket skala, og i duk og spant i stedet for finér. Arbeidsnamnet blir "copy-cat".

Motivasjonen for å føre loggbok i dette formatet blir redusert når "moderskipet" forsvinner ut av bildet. Jeg kommer til å fortsette å loggføre mine turer, men med penn og papir i stedet for laptop. Det har vært en glede å dokumentere mitt sjøliv med tekst og bilder. Takk for nå!

Torleif


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar