fredag 16. september 2022

Surfski

 Hansbakkfjæra - Grilstad marina - Hansbakkfjæra. Vær: Lett vind fra VNV, regn, 10 grader C. 

Idag padlet jeg en kort tur i Spindriften. Det var mest for å friske opp teknikken, og for å teste hvorvidt skia faktisk er blitt tett. Pettersen båtservice tok en kikk på den, og fant en stor lekkasje i kammeret bak hvor roret står. De tettet lekkasjen, og i tillegg har jeg prøvd å få luka til kammeret tett ved hjelp av gummilister og en stramme-anordning. Den sjarmerende champagnekorken som sto i dreneringshullet er blitt byttet ut med en plastventil med skrulokk.




Det var meldt frisk vind fra NV i dag, så jeg hadde forventet ganske store bølger inn mot Hansbakkfjæra. Dette slo ikke til, så det ble bare en kort trimtur rundt Grilstad marina, og et forsøk på å fange noen av de små bølgene som faktisk var der på tilbakeveien. Dette var jo ikke nok for å finne ut hvorvidt surfskien er blitt tett, så ved redningsøvelsene ved stranda snudde jeg båten opp ned, og så til at cockpit ble vannfylt. Det kom ikke inn noe vann, så Spindriften er foreløpig friskmeldt, så får vi se hva jeg finner ut på neste tur i store bølger...

I dag filmet jeg litt med actioncamera eksperimentelt festet på en caps. Resultatet ble ikke så interessant at jeg tok vare på filmene, men jeg tok to stillbilder når jeg kom i land.



Bæresystemet mitt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar