søndag 18. september 2022

Søndagspadling

Skansen - Trolla - Skansen. Vær: Laber til frisk bris fra NV, skiftende skydekke, en del sol, 12 grader C.

På søndagspadlinga i dag var vi tre padlere som møtte opp.  Leiv er skikkelig veteran, jeg har padlet ganske mye, og Torunn er ganske fersk. Siden det var en god del vind og bølger, la vi opp turen slik at mye av den gikk i ly av land. Vi begynte med å padle inn i gamle Ilsvika, og fortsatte siden langs land frem til Brennebukta. Siste strekket var ganske eksponert for vind og bølger. Torunn taklet det fint, men i Brennebukta var det på tide med matpause. Jeg hadde forestilt meg at jeg skulle sitte sammenkrøllet i fjellduken under pausen, i vind og regn, og føle at jeg hadde for lite klær på. I stedet satt vi lunt og godt i naustveggen, imens sola kikket ned over åskammen. 

Torunn foreslo at Leiv og jeg skulle padle litt videre hvis vi hadde lyst, så kunne hun kose seg i solveggen imens. Vi tok en kjapp tur til Trolla og tilbake. Medvindspadlinga var herlig! Torunn greide seg fint i bølgene rundt neset til Høvringen, og jeg tror at bølgepadlinga ble en positiv opplevelse for oss alle.













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar