lørdag 27. august 2022

Surfski

 Ringvebukta - Ladekaia - Ringvebukta. Vær: Laber bris fra NV, kast opp i liten kuling, lettskyet vær, 15 grader C.

Øyvind og jeg tok en ettermiddagstur i surfski. Det var meldt frisk vind fra NV, så vi dro ut for å fange bølger. Vi gjorde som sist gang, og padlet et stykke utover fra Ladekaia, surfet i bølgenes retning et stykke fra land, padlet in ved Ringvebukta, og padlet motvind langs land til Ladekaia, og siden ble det reprise på turen. Nord for Ladeneset var det en del skikkelig store og bratte bølger. Noen av de klarte jeg å fange, og belønningen ble de beste surfene i padlekarrieren min så langt. 

På en av turene møtte vi på en gjeng havpadlere, som var på vei fra Stjørdal til Trondheim. Padlere fra både Stjørdal og Trondheim kajakklubb. Trivelig!

Spindriften føltes kvikk og lett, og kontrollerbar,  og selv om jeg hadde et nesten-velt ute i bølgene en gang var det ren nytelse å padle skia i disse forhodene. Artigste surfski-økta så langt! Litt malurt i begeret må det selvfølgelig være - når jeg skulle bære opp skia til bilen etter økta, oppdaget jeg at det var en god slump vann inne i båten. Da blir det feilsøk og utbedring, for slik kan man jo ikke ha det!



Øyvind lagde en video: https://youtu.be/zrOe1i8ffJI

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar