lørdag 20. august 2022

Båtrokade

I går flyttet jeg den lille seilbåten "Fri" fra plassen min på Skansen tilbake til innkjørselen ved huset vårt, der hun egentlig har ligget alt for mye på hengeren. Nå er planen å stelle litt med henne, og så er hun til salgs.



En annen misjon, med flytten var å gjøre plass til "Kuling", min Gambling 34, som jeg i dag har seilt hjem fra båtplassen på Selva, som jeg har leid denne sesongen. Min gode venn Øyvind var med både som hjelper når jeg tok opp "Fri", og som mannskap på seilasen.

Selva - Skansen. Vær: Flau vind til laber bris fra NV, overskyet, 15-16 grader C.

Vi bunkret på Jokeren, og spiste lunsj før vi seilte ut fra Selvbukta. 


Med genacker fikk vi god fremdrift selv i den lette vinden i starten av turen. Etterhvert ble det strålende seiling. Slør, lens og halv vind hele veien til Skansen.








Elektrisk hurtigbåt blir tauet. Det grønne skiftet går ikke helt på skinner...


Vår venn Bjørn kom farende i denne stilige båten



Bjørn tok bilde av "Kuling" under ganackergang






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar