søndag 21. februar 2021

Vår på fjorden!

 Skansen - Ringvebukta - Skansen. Vær: Flau vind fra ØSØ, Lettskyet med mye sol, 8-10 grader C.

Etter å ha vært på tørre land i en måned var det herlig å kunne padle ut på søndagstur i lag med 15 andre klubbmedlemmer i strålende vårvær! Det er sjelden det går en hel måned mellom kajakk-turene mine, så jeg brukte en del tid på å øve på manøvrering og ruller i løpet av turen. Over vannflaten var det vår, men rullene avslørte at det fortsatt er februar under. 

Det er mange ting å huske på når man drar på padletur. En av dem er å sjekke batterinivået på det vanntette kameraet. Der sviktet jeg i dag, så derfor ingen bilder fra turen.

Turen gikk som vanlig til Ringvebukta, og hjemturen via Munkholmen. 

Når jeg hadde skiftet etter turen, ble jeg trigget av det flotte været til å begynne å gjøre "Kuling" klar til bruk. Langtidsvarselet har bare røde temperatur-tall, så jeg syntes det ville være fint å montere seilene i dag. Det er noen momenter i hvilke det er veldig fint å ha et par ekstra hender, så jeg ringte Eirik og hørte om han hadde tid å hjelpe meg. Ti minutter senere sto han på dekket til "Kuling" klar til innsats. Før vi dro hjem, sjekket vi at motoren virket som den skulle. Alt gikk problemfritt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar