fredag 22. januar 2021

Padling

Skansen - Ringvebukta - Skansen. Vær: Laber bris fra SSØ med vindkast opp i liten kuling, skyet med noen solgløtt, 4-6 grader C. 

Foreløpig langt mellom kajakk-turene i 2021. En kuldeperiode har gjort at skøyter og ski har blitt prioritert som fritidsaktiviteter i januar så langt. Nå kom mildvær og kajakktur igjen. "Kuling" ble fortsatt brukt som garderobe. Jeg har montert bøyler på henne fordi jeg har avtalt oppmåling til ny sprayhood med kapell-makeren. 


  Sola fant en sprekk i skydekket, og lagde litt magi i starten av turen.






Noen av vindkastene rev godt i overkropp og åre på de stedene det ikke var mulig å padle i ly av land. Ellers var turen relativt rolig. Vinden var mer på S enn Ø, så det ble ikke noe særlig bølger på østsiden av Ladeneset heller. Jeg planla for engangs skyld å padle opp elva og gjennom kanalen til Ravnkloa på turen tilbake. For å ha litt krutt igjen til elva, med både strøm og vind imot, syntes jeg det var best å snu i Ringvebukta.






Det var artig med litt bypadling på slutten av turen.








Kystlagets el-båt


Jeg padlet ut Ravnkloløpet for å få siste strekket utenfor, slik at jeg kunne få rulle-økta i friskt saltvann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar