søndag 28. februar 2021

Søndagspadling

 Skansen - Storsteinan - Skansen. Vær: Laber til frisk bris fra V, skyet, 6-7 grader C.

Herlig med søndagspadling med klubben!


14 padlere padlet ut fra Skansen i vestlig retning. Når vi rundet neset mellom Høvringen og Brennebukta begynte vind og bølger merkes. Ved Digermulen fikk vestavinden fritt spillerom, og det ble tungt å få noe særlig fremdrift, mot vinden, og bølgene gikk kvite. Halve gjengen bestemte seg for å snu, men vi var sju stykker som ville prøve oss frem til Storsteinan. Det var et slit å ta seg frem mot bølger og vind. Jeg valgte en strategi som gikk ut på å padle nært land, siden jeg la merke til at vinden kom fra litt sør for rett vestlig. Det betalte seg i at jeg fikk siste strekket frem til Storsteinan i ly for StOlavsspranget. De som padlet lengre ut fikk slite hele veien. På turen tilbake var det gode muligheter for surf. Jeg padlet dette strekket uten briller, med tuiliq-hetta på, og når vi nærmet oss Trolla tok jeg noen ruller.

Matpause i Brennebukta.




Det letnet og løyet i løpet av matpausen, så siste etappe inn til Skansen ble det cruising i rolige forhold og vårvær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar