fredag 28. august 2020

Padling

 Hansbakkfjæra - Grilstad marina - Hansbakkfjæra. Vær: Lett bris fra N, sol, 20 grader C.

I dag ble det tid for en liten ettermiddagstur i kajakk. I en ukes tid nå har været vært høstlig, og det var ikke meldt mer enn opp i 15 grader i dag. Derfor tok jeg med meg neopren Long John og en liten tørr-topp jeg nettopp har kjøpt. Når jeg sto i sola ved bilen og skulle skifte, skjønte jeg at det ville bli alt for varmt. Det ble til at jeg padlet i ull-truse, ull-undertrøye og tørr-topp. 




Jeg padlet ut og øvde litt svinger, og syntes den nye tørr-toppen var særdeles lett, behagelig og smidig. Snart oppdaget jeg at jeg hadde glemt å ta på padle-vesten! Snakk om å være sløv! Tilbake til bilen og hente vest.

Med vesten trygt på, padlet jeg avgårde til Grilstad marina. Jeg padlet inn mellom alle brygger, og øvde på svinger, og sjekket samtidig om det var kommet noen nye, artige båter i havna. Nykommeren som gjorde mest inntrykk var en rød Grinde som jeg ikke har sett i havna før. Denne tøffe Peter Bruun-konstruksjonen har jeg virkelig sansen for. 

Når jeg padlet langs Flipper kafé så jeg Ernst Viggo sitte og ta en øl med en kollega. Jeg ble sittende å snakke en stund med disse trivelige karene. 

Etter en stund ba Ernst Viggo halvveis på tull om å få se en eskimo-rull. Selvfølgelig kvitterte jeg umiddelbart. Tørr-toppen funket som den skulle.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar