torsdag 20. august 2020

Padling

 Skansen - Fagerheimbukta - Skansen. Vær: Lett bris fra N, lettskyet med mye sol, 18 grader C.

I dag hadde jeg fri på dagen, og jeg grep muligheten til å ta en padletur. Fritiden har i det siste stort set blitt brukt til båtmekking og forskjellige prosjekter hjemme, men i dag ble padlinga prioritert.

Jeg var i utgangspunktet irritabel og urolig når jeg la ut på tur i dag, som følge av hverdagens krav og følelsen av utilstrekkelighet. Dette gjorde at det tok litt tid før den kjente padleroen var på plass. Roen kom etterhvert. Padling er jo som regel god medisin mot oven nevnte fenomener.

 Det var mange skoleklasser og barnehager på tur i fjæra langs ruta mi. Ved Djupvika var det noen unger som ropte og gjorde meg oppmerksom på en plastflaske som lå og fløt i vannet. "Plukk den opp, det er plastsøppel i havet!" ropte de. Jeg fulgte oppfordringen til de unge miljø-forkjemperne. Det er håp for fremtiden!

Jeg hadde med litt mat. Det var fint å sitte i ullundertrøye og badebukse og spise i Fagerheimbukta.

Tor ringte fra verkstedet og lurte på noen detaljer rundt den nye motor-installasjonen i "Kuling". Han ba meg om å komme innom og se. Jeg må innrømme at nysgjerrigheten fikk marsjfarten opp et par hakk på turen hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar