lørdag 22. august 2020

Padling

Skansen - Brennebukta - Skansen. Vær: 4-6 m/sek fra NV, overskyet, 22 grader C.

Kort tur med rulling. Tuiliq, ullundertøy og badebukse. Når jeg kom til Brennebukta så jeg noe som lå og fløt i vannet i de krappe vindbølgene. Det lignet på et menneske i rød og svart tørrdrakt. Siden turen dreide seg en god del om rulling hadde jeg lagt igjen brillene i garderoben. Jeg padlet nærmere imens pulsen steg. Når jeg kom nærmere så jeg at det var en mann i dykkerdrakt som lå og padlet seg fremover ved hjelp av svømmeføttene, med overkroppen halvveis oppe på en rød liten flåte med dykkerflagg på.              Jeg ble lettet, og sa. "Nå vart jeg skremt!" Mannen tok av seg dykkerhetta og sa "Sorry, I dont hear a thing."                                                                                                                                                                 Jeg gikk over på engelsk og forklarte ham at jeg ikke hadde briller og ble urolig når jeg så noe som lignet et menneske ligge å flyte i fjorden. Jeg spurte om alt var ok, og det var det. Han hadde bare en liten jobb med å komme seg tilbake til bilen.

Tilbaketuren gikk lett med vind og bølger i ryggen. Rett etter at jeg hadde lagt til ved bryggen kom tre padlere fra klubben inn. De hadde padlet helt fra Gaulosen, og hadde hatt fin medbør hele veien. På formiddagen var det frisk vind fra S, og etterhvert dreide det over på V og NV, akkurat som ruta de padlet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar