tirsdag 7. april 2020

Padling

Skansen - Storsteinan - Skansen. Vær: Laber bris fra V, lettskyet med mye sol, 8-10 grader C.

Ettermiddagstur i dag. Når jeg tok ut kajakken ur reolen kom en bil og parkerte ved klubben. Ut av bilen kom Kari og Frank, begge iført tørrdrakter.

Hyggelig med følge! Vi padlet vestover sammen. Ved Digermulen snudde Kari og Frank. Jeg fortsatte mot Storsteinan.

Foto:Frank Vihovde Johnsen
Foto: Frank Vihovde Johnsen

Fire menn i hvite engangs-dresser saumfarte et sted i fjæra og den bratte skråningen opp mot Bynesveien. Jeg hadde hørt at det var funnet en død person i vannet ved Trolla. Sannsynligvis en sammenheng der. En stemning av uhygge preget turen videre. Påskekrim er ikke noe artig i virkeligheten.

På vei tilbake møtte jeg Leif rett utenfor stedet hvor teknikerne arbeidet. Det var hyggelig å snakke med ham, og jeg glemte nesten uhyggefølelsen.

Nå er det å padle i tuiliq på grensa til for varmt. Sola varmet det svarte plagget, og ved Trolla-stranda måtte det bli en rulle-økt. For å få nok kjøling av overkroppen avsluttet jeg økta med å ligge på rygg og sculle.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar