tirsdag 14. april 2020

Padling

Skansen - Heggdalen - Skansen. Vær: Lett bris fra V, regn, 4 grader C.

Nå har det blitt så lyse kvelder at det går an å padle en tur etter middag uten at det blir mørkepadling.

Det ble en kort kveldstur. Før jeg dro ut prøvde jeg et primitivt sete av liggeunderlag som jeg har klippet til hjemme. Det passet fint, og det føltes bra på sjøen også. Siden dette måtte bli en kort tur tenkte jeg at den skulle dreie seg om manøvrering og ruller. Jeg droppet briller, og padlet ut med tuiliq-hetta på, klar for det meste!
Først manøvrerte jeg rundt i havna mellom bryggene. Siden ble det en tur til Ilsvika hvor jeg rullet ved stranda. For å få litt tur også padlet jeg til naustet med en stor måke malt på døra, i Heggdalen. Der snudde jeg og padlet tilbake til stranda ved Ilsvika der det ble litt mere rulling. Det var herlig forfriskende å få en liten kveldstur! Kveldslyset ga en tydelig vårstemning, samtidig som ruskeværet hadde med seg en høstlig friskhet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar