onsdag 22. april 2020

Padling

Skansen - Hansbakkfjæra. Vær: Lett bris fra VNV, sol, 10 grader C.

I går tok jeg en kveldstur. Jeg hadde lyst å padle Atlanticen som ligger her hjemme. Simon og Birgit stilte som sjåfører. Simon kjørte meg ned til Skansen, og Birgit plukket meg opp i Hansbakkfjæra. Luksus!
Jeg følte behov for å gi på litt, få litt fysisk utagering, så jeg holdt et mye høyere tempo enn jeg har holdt på turene i det siste. Det høye tempoet og sola gjorde at det ble rimelig varmt i tørrdrakta. Det var fristende å rulle, men jeg skulle sitte i bilen i tørrdrakt på vei hjem, så jeg lot det være.

I Korsvika møtte jeg Ingrid og en veninne av henne. De kom padlende fra Væresholmen, og hadde vært ute hele dagen. De hadde hatt lang pause på land med pannekake-steking og kos i sola. God idé!

Mestparten av turen fikk jeg små vindbølger inn skrått bakfra. Atlanticen med sitt volumiøse skrog og sin flate bunn blir betraktelig mer urolig i slike forhold enn grønlandskajakken.

Det var herlig å komme seg ut på fjorden i kveldssola og få trimme seg litt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar