torsdag 25. juli 2019

Padling

Skansen - Korsvika - Skansen. Vær: Lett bris til flau vind fra NV, sol, 28 grader C.

I dag var det sesongens første arbeidsdag. Vi hadde en formiddagsøkt, en lang pause, og så en kveldsøkt. Jeg fant ut at det beste jeg kunne gjøre med tiden mellom øktene var å ta en liten padletur, lage meg litt mat og ta middagslur i seilbåten. Padle-antrekket for dagen ble badebukse spruttrekk og vest.
Det var en merkelig følelse å padle så lettkledd på Trondheimsfjorden. Overalt langs vannet var det folk i badetøy som badet eller bare satt og koste seg i sola.




Når jeg sto å lagde mat i båten etter turen kom det plutselig kraftig vind. Fra å være nesten helt stille,ble det på et øyeblikk frisk bris med kast opp i kuling. Birgit kom til båten for å spise sammen med meg, og når vi gikk tilbake til byen slo store bølger mot strandpromenaden slik at sjøsprøyten sto lang opp på land. Sjøen gikk kvit ute på fjorden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar