lørdag 15. juli 2017

Rull & tull

Endelig fikk jeg tid til å være med på klubbens ukentlige aktivitet Rull & Tull. Dette er en arena for alle padlere som vil friske opp redninger og ruller. For meg passet det utmerket å få teste rednings-og rullereportoiret i min North Shore Atlantic, siden jeg skal bruke den når jeg holder kurs i turpadling på Kvenværet neste helg.

Vi var 7 padlere som padlet ut til Ilsvika for å velte i kajakk. Det var mye aktivitet i gruppa, og alt fra ruller og redninger til balanse-øvelser som å stå i kajakken ble prøvd ut.
Selv prøvde jeg de viktigste rullene og kunne konstatere at Atlanticen er mye lettere å rulle enn Iqyaxen som jeg har padlet de seneste ukene. I tillegg sjekket jeg at kameratredning, cowboy-redning og re-entry&roll satt som det skulle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar