onsdag 27. juli 2016

Premiere som soloseiler

Skansen - Et stykke ut på Strindfjorden - Skansen. Vær: Laber bris fra NØ, lettskyet, mye sol 18 - 20 grader.

Jeg syklet ned til Skansen for å padle en tur. På sykkelstien langs sjøen frem mot Skansen gikk det opp for meg at det faktisk var perfekte forhold for seiling. Vannet på fjorden var mørkeblått av en stødig bris fra NØ.
Min forholdsvis nye mobil er sendt inn til reparasjon, og den Telenor ga meg som lånetelefon i mellomtiden har ikke fungerende mikrofon, dessuten er den ikke vanntett, så jeg hadde ikke telefon med meg. Dette betydde at jeg ikke kunne tilby familien å bli med på seiltur.

Hm, jeg burde jo venne meg til å seile båten alene - Det blir seiltur i stedet for padletur!

Jeg fikk en herlig seilas i perfekte forhold! Når jeg måtte forlate roret for å utføre arbeid på dekk brukte jeg et tau med spleisede løkker mellom rorkulten og mantaustøtta for å fiksere roret. Det funket fint.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar