mandag 25. juli 2016

Flyndre og båtprat

Skansen - Østmarkneset - Skansen. Vær: Lett vind fra NØ, lettskyet, 22 grader.

Det ble padling i dag også. Idag valgte jeg badebukse og padle-t-skjorte, og det fungerte mye bedre enn neopren.
Når jeg kom frem til elveutløpet så jeg en fisk som hoppet på en merkelig måte i vannskorpa. Jeg padlet nærmere for å se, og da så jeg et par øyne som såvidt stakk opp over vannflata. Det var en flyndre. Den lå rolig selv når jeg padlet opp på siden av den. Jeg prøvde å løfte den med årebladet, og da svømte den rolig nedover i dypet.

I elveutløpet var det litt strømsjø som følge av vind mot strøm. Når jeg snudde så jeg en padler komme i godt driv utover. Det var Espen, og det ble trivelig båtprat en god timinutt før jeg ga meg i kast med surfeforsøk i småbølgene. Jeg fikk et par hyggelige turer på vei inn.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar