tirsdag 26. juli 2022

Surfski

Ringvebukta - Ladekaia - Ringvebukta. Vær: VNV laber til frisk bris, med liten kuling i kastene, overskyet med en del regn, 13 grader C.



Fikk tak i en sugekopp til mitt actionkamera. Måtte teste det med noen stillbilder i Ringvebukta før jeg padlet bort til de andre.

Øyvind og jeg hadde bestemt oss for å prøve å få til medvindspadling fra Ladekaia til Grilstadfjæra, og padle tilbake langs land. Audun heiv seg med i siste liten. Audun er rutinert surfskipadler, og var skikkelig god å ha med. Vi fant fort ut at de beste bølgene var utenfor Ladeneset, og et stykke innover. Derfor padlet vi frem og tilbake, skrått ut fra Ladekaia, avsluttet på høyde med Ringvebukta, og padlet motvind tilbake nærmere land.

I starten av turen tok vindstyrken og bølgene så mye fokus for meg, at jeg strevde skikkelig med å få dreisen på padleteknikken. Det kom seg litt etterhvert, men som man kan se på filmklippet halter teknikken fortsatt, selv om det er fra siste runde.

Likevel syntes jeg dette var skikkelig gøy, og det ga definitivt mersmak!

https://photos.app.goo.gl/fmB3c7TZPv7n1NANA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar