søndag 20. mars 2022

Padling

 Hansbakkfjæra - Malvikbukta - Hansbakkfjæra. Vær: Flau vind fra NV, lettskyet med mye sol, 8-10 grader C.

Birgit skulle treffe Mona i Hansbakkfjæra. Jeg så mitt snitt til å bli med for å padle en tur imens damene satt og koste seg i sola. 



Det ble padling med høy intensitet. Fokus på de tingene Øyvind tipset meg om sist tur. Jeg konsentrerte meg om å få til et bra åre-isett, med hele årebladet i vannet. I tillegg avsluttet jag åretaket tidligere enn det jeg synes føles naturlig. Etterhvert resulterte dette i at åra gikk i en bue ut fra kajakken, slik jeg har hørt at wingåren skal. Det tok tid å få flyt i denne, for meg, nye teknikken, men etter en stund kom jeg inn i det. 





Det ble en ordentlig trim-tur, og det var deilig å slappe av litt i sola med kaffe og bolle sammen med Mona og Birgit etterpå.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar