onsdag 8. september 2021

"Kuling"

 Det har blitt litt mindre seiling enn vanlig denne sesongen. Prioritering av familiære og sosiale aktiviteter har vært viktig i sommer. Min Gambling 34 "Kuling" har likevel fått en god del oppmerksomhet og stell. 

I fjor opplevde jeg noen ganger at gjestehavnene var fulle, og jeg kom i tanker om hva jeg skulle gjøre hvis jeg ikke får plass når jeg virkelig trenger det. Jeg fikk lyst til å skaffe en alternativ ladekilde til batteribanken, oppgradere ankersystemet og skaffe meg en lettbåt.

Nå har jeg fått på plass litt solceller på dekk.


Så lenge jeg bare har brukt motoren ut av havna kan jeg greie meg med det de gir dersom jeg ikke kommer til landstrøm.

For å bli litt sterkere når jeg håndterer ankeret har jeg montert en manuell ankervinsj.


Jolla skrev jeg jo om i et innlegg tidligere i sommer. http://seilingogpadling.blogspot.com/2021/07/jolle-og-kajakklek.html

Sprayhood fikk jeg jo montert tidligere i sommer. Det viste seg at beslagene ikke var kompatible med hvordan bøylene ble montert på den nye kalesjen. Nå har jeg endelig fått på plass noen solide beslag i rustfritt stål, med kuleledd. Da virker opplegget som det skal.




Oppgradert båt som jeg gleder meg til å få tid til å bruke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar