tirsdag 20. juli 2021

Jolle og kajakklek

 I dag hentet jeg en jolle til "Kuling".  En liten glassfiber-båt, som er støpt i Trøndelag. Typen heter Trønder´n 8,5. Jeg tenker at egen-navnet må bli "Kula". Produsenten Svein Hopmo skulle til Brekstad for å hente noen varer, i den forbindelse møttes vi på Krinsvannet for overlevering av jolla. Jeg var spent på om min utvidelse av tak-stativet på bilen ville gjøre nytten. Alt gikk som planlagt, og jolla ble fraktet til Skansen, sjøsatt, rodd til "Kuling", og heist opp på dekket ved hjelp av spinnaker-fallet.








Når jeg var ferdig med det, var det å hoppe i tørrdrakta. Jeg hadde en avtale med Ole Kristian om rulletrening og annen kajakklek. Vi padlet til Ilsvika og holdt på med ruller og redninger en drøy time før vi padlet tilbake utenfor moloen. Utenfor innløpet til havna var det fine bølger, og vi tok en par turer med surf som avslutning på økta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar