lørdag 17. juli 2021

Padling

 Skansen - Trolla - Skansen. Vær: Lett bris fra NV, overskyet, 15 grader C.

Jeg dro ut og padlet etter lunsj. I dag ble det litt fart på padlinga. Først var jeg innom Gamle Ilsvika. Der lå en gjeng som hadde kajakk-kurs. 


Nå som gråværet har kommet, og temperaturene er mer beskjedne, er det færre folk som bader, padler og driver med båtliv. Derimot var det mange som sto og fisket fra land langs strekket jeg padlet. 

Sittestillinga i Iqyaxen begynner å føles naturlig for meg nå, og det eneste som er litt uvant fortsatt, er at jeg aktivt må holde balansen i pauser på sjøen. Det blir fort at jeg sitter og sculler med åra i ene hånda når jeg drikker. 

Det var godt å padle i gråvær, og lett antrekk. (Ullundertøy og en enkel tørrtopp.) Toppen gjorde at jeg ble varm, og jeg tok noen ruller i Brennebukta. Antrekket funket fint også ved rulling, selv om det rant litt kaldt vann ned på stilongsen. Jeg nøyt hvor godt Iqyaxen glir igjennom vannet, og jeg la inn et ekstra gir på hjemturen.




Det lå en svær havseiler med tysk flagg ytterst på gjestebrygga. En nysgjerrig seiler kikket ut fra cockpiten når jeg padlet forbi. Han syntes det var en stilig kajakk, og spurte om han kunne ta bilde, og sende til kona som var padler. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar