torsdag 1. april 2021

Padling

Skansen - Digermulen - Skansen. Vær: 7-14 m/sek fra VSV, overskyet, tidvis regn, 4 grader C.

Padling er den beste aktiviteten i slikt vær. I dag fikk jeg ly av land store deler av turen. Bølgene kom fra Brennebukta og utover. Ved Digermulen kom det større, brytende sjø. Bølgene der ute var mye lettere å få surf på enn de jeg padlet i på tirsdagen. Jeg snudde ved Digermulen, men la kursen i vindretninga et stykke for å få nyte de gode surfebølgene. Hurtigbåten på vei utover ble en påminnelse om at det kanskje var lurt å legge kursen inn mot land igjen.

Jeg merker at jeg er mer doven når jeg padler på ettermiddagen. Så fort jeg tar det med ro eller tar pause føles det som at jeg har lyst på en lur. Litt rulling i Ilsvika fikk meg til å våkne til, og derfra inn til Skansen holdt jeg høyt tempo.
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar