onsdag 30. desember 2020

Padling

 Skansen - Ringvebukta - Skansen. Vær: Lett til laber bris fra ØSØ, lettskyet, 3 grader C.

I dag bøy seg igjen muligheten for å komme seg ut på fjorden. Det var litt liv i sjøen i havneområdet, småbølger, og litt vind som virket som at den kom fra ØNØ. Med andre ord perfekt føre for padling i stabil, lettmanøvrert havkajakk!

Ved elvemunningen tok jeg igjen tre padlere som skulle opp elva til kanalen for retur til Skansen. De hadde egentlig tenkt seg til Munkholmen, men syntes det føltes tryggere å holde seg nært land. 





Igjen var det flo kort tid etter at jeg startet turen, så det ble snirkling mellom skjæra i Korsvika på denne turen også.



Det å dra ut på fjorden er en korona-vennlig aktivitet, og det var flere småbåter ute for å fiske litt, og oppleve det magiske lyset.



På østsiden av Østmarkneset var det naturlig nok mere vind og bølger.






Jeg nøt bølgene så lenge det varte, men etter Ladekaia padlet jeg tett på Kjerringbergan på tilbaketuren.



"Korsvika-skjærgården"

Timinga i forhold til tidevannet gjorde at jeg fikk fine surfebølger i elveutløpet på turen hjem. 
Når jeg hadde passert sjøbadet så jeg en padler komme motsatt vei. Jeg padlet ham i møte, og så når jeg kom nærmere at det var Jan. Vi skravlet en stund før vi fortsatte hver vår vei.

Sjøpromenaden mellom Brattøra og Skansen slutter i en trapp ned i sjøen ved Skansen molo. Utenfor den pleier jeg å ta rulleøkta i slutten av turene mine, når jeg kommer fra øst. I dag var det oljesøl på overflata. Det fristet ikke til rulling, så jeg padlet ut rett vest for molo-åpninga, og tok rulleøkta der. Også inne i havnebassenget på Skansen var det ganske store mengder olje på vannet. Må nok melde fra om dette....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar