fredag 18. desember 2020

Padling med fotografering!

Skansen - Grilstad marina - Skansen. Vær: Lett bris fra SØ, klart, 0-2 grader C.

Padledag! I dag hadde jeg mulighet for padling i dagslys igjen. Samme antrekk som sist, med en liten justering. Tørrbukse utenpå neopren Long John ble jo for varmt forrige tur, og da var det kaldere enn i dag, derfor tok jeg plastposer på føttene for å slippe bli bløt på føttene ved strandhogg. Da slapp jeg tørrbuksa.

Er det Bunnpris eller Coop som er best?

Jeg begynte turen med å kikke hvordan "Kuling" hadde det.


Rimfrost over hele henne, men ellers så det bra ut. Videre ut mot fjorden i det magiske morgenlyset!


Som det tydelig fremgår har jeg endelig fått meg vanntett kamera igjen. For å ta igjen det tapte ble denne turen nesten i overkant veldokumentert med fotografier. Fikk nesten ikke tid til å padle. ;-)

Når jeg kom frem mot sjøbadet var det noen som ropte og plystret på meg. Det viste seg å være det paret jeg skravlepadlet med her forleden. Anne og John fra NGU. Anne badet og John og jeg fotograferte.




Turen på vestsiden av Ladeneset gikk stort sett på flatt vann, og i ly for vinden.








Fra Østmarkneset og videre ble det litt vind og bølger. Jeg traff en hyggelig padler som jeg slo følge med et stykke. Vi rakk å snakke om mange forskjellige padleområder vi hadde vært i, og også noen vi hadde lyst å besøke, før han måtte i land og komme seg hjem til familien.


På min vei videre mot Grilstad marina passerte jeg naustet på Rotvoll, som jeg har hatt så mange fine båt- og kajakkturer fra. Jeg padlet nært land for å få oppleve miljøene og komme innen skuddhold for gode motiver med kameraet.




Jeg banket lett med åra i skrogsiden til Bjørns båt, når jeg var fremme i marinaen, men han var ikke hjemme. Jeg padlet rundt havna og vestover gjennom kanalen. Nå er sola så lav at det ikke er mulig å finne et sted å gå i land for å spise i sola. Jeg tenkte at det ville være passe å spise et sted ved Rotvoll.




Det ble lunsj-pause i en liten bukt vest for Rotvoll. Når jeg satt og spiste kom en oter svømmende målbevisst innover mellom steinene. Når den fikk øye på meg og kajakken forsvant den under vann. Jeg satt en stund og speidet med kameraet klart, men den dukket aldri opp igjen.

Turen hjemover mot Skansen ble fin. Ved Ringvebukta begynte vind og bølger å ta seg opp, og det ble faktisk litt surf forbi Østmarkneset.





Det flødde under turen, og jeg padlet tett på Kjerringbergan, og kunne bedrive litt "skjærgårdspadling" i Korsvika. Siden gjensto bare solnedgangsetappe med lys på hodet.















Som vanlig avsluttet jeg turen med noen ruller utenfor Skansen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar