fredag 3. juli 2020

Padling

Skansen - Ringvebukta - Skansen. Vær: Laber bris fra NNØ, sol, men tilskyende, 10 grader C.

Første turen i grønlandskajakken siden jeg pusset den litt. Det jeg har gjort er å male skroget to strøk, oljet dekket, justert og byttet strikk i dekksriggen, fylt Ettans tätmassa i hullene til alle beslag, og lakkert cockpitringen.

Det var skikkelig artig å padle den lille, lette, kvikke kajakken igjen etter å ha padlet tungt lastede turkajakker. I dag var det krappe vindbølger, og grønlenderns myke gange kom til sin rett. Motvinden på turen østover inspirerte til litt høyere intensitet enn jeg pleier å ha på mine turer.

Når jeg kom i havn kunne jeg konstatere at kajakken tok inn betraktelig mindre vann enn før pussinga. Hvis jeg får fylt litt "Ettans" i underkant av cockpitringen kanskje hun blir helt tett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar