søndag 8. mars 2020

Søndagspadling

Skansen - Digermulen - Skansen. Vær: Laber til frisk bris fra S, overskyet, 6 grader C.

7 padlere padlet ut fra Skansen. Vi hadde bestemt oss for å padle vestover. Når det blåser fra S finnes det ingen gode padleruter fra Skansen, men vi tenkte at det ville bli litt kortere strekk med motvind på hjemturen hvis vi padlet vestover enn hvis vi padlet østover.

Vi hadde faretruende god medbør hele veien til Digermulen. Jeg hadde lagt merke til at tempoet i gruppa lå litt i overkant av det jeg ville valgt, så med tanke på motvindspadlinga på vei hjem meldte jeg fra om at jeg ville snu ved Digermulen.
Alle ble med på å snu der. De fleste av disse padlerne har padlet nesten dobbelt så mye som jeg har i vinter, så som jeg hadde forutsett ble det hardt å holde følge med gruppa på tur inn. Jeg løste det med å ligge i dragsuget til noen av de andre padlerne. Når vi nærmet oss Ilsvika ville jeg gjennomføre rulle-rutinene mine. Jeg så meg ut et sted ved stranda hvor vinden ikke ville ta meg med ut så fort. Før jeg hadde fått sagt fra til gruppa hadde jeg sakket etter. Jeg burde jo si fra at jeg ble her for å ta noen ruller, men det var nytteløst å rope i motvinden, og ingen snudde seg for å se.
Jeg tenkte at de kjenner meg såpass godt at de vil skjønne hva jeg driver med, så jeg gjorde meg klar for en rulle-økt.

Når jeg kom inn mot Skansen så jeg Toralf komme padlende ut. Han speidet rundt og fikk øye på meg. De hadde blitt litt bekymret når de oppdaget at jeg ikke var med. Jeg beklaget, og forklarte min tankegang. Neste gang en lignende situasjon oppstår skal jeg padle i lag med gruppa inn, og heller ta en ekstra tur utenfor moloen for å rulle når jeg har sagt fra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar