mandag 16. mars 2020

Padling

Skansen - Hansbakkfjæra - Skansen. Vær: lett til laber bris fra SØ, sol, 0-4 grader C.

I disse koronavirus-tider er jobben min redusert til egenøving og noen spilletimer  ved hjelp av face-time. Ellers gjelder det å fylle dagene med positive aktiviteter som ikke innebærer tett kontakt med andre mennesker. Padling peker seg ut som den perfekte aktiviteten i denne sammenhengen. Dersom man er nøye med hygienen i forbindelse med bruk av klubbens garderobe finnes det knapt noen mindre smittefarlig aktivitet.


Slik så det ut i havna når jeg kom dit i dag. Padlelysten ble ikke dempet av denne vyen.

Mørkeblå fjord, solglitter på vannet, å glide frem i krystallklart vann over lys sandbunn.... mange fine sanseinntrykk!
Turen gikk i et rolig langtur-tempo. Jeg hadde fin flyt, og kroppen var med. Først de siste kilometerne begynte jeg å stivne litt. 
Til lunsjpausen hadde jeg tatt med en varm liten jakke, votter, buff og vindsekk. Det gjorde at jeg kunne sitte lenge og kose meg i sola. Jeg drakk kaffe og spiste brødskiver.



Jeg padlet uten tuiliq i dag. Det resulterte i litt behageligere temperatur ved padlinga, men når jeg lett sliten og litt småkald nærmet meg havna ble det til at jeg droppet rullinga.
(Det er stor forskjell på å rulle i tørrdrakt og vest og å rulle i tuiliq på vinteren.)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar