tirsdag 26. november 2019

Padling

Skansen - Grilstad marina - Skansen. Vær: Flau vind fra S, overskyet med noe lett regn, 3 grader C.

I dag fikk jeg muligheten å være ute de lyse timene. Det er gull vert denne årstiden. Jeg kom ned til Skansen rett før soloppgang.


Turen sto i sterk kontrast til den humpete turen i søndags. I dag lå fjorden flat og blank. Regndis ga duse synsinntrykk. Hurtigruta kom inn akkurat når jeg skulle passere kaia.






Flo sjø ga muligheter for litt "skjærgårdspadling" i Korsvika.





Lyset var tent i Bjørns Moody 45 "Modig". Bjørn bor i båten, og jeg ser alltid etter om han er hjemme når jeg kommer til Grilstad marina. Jeg gikk i land ved båten og banket på. Ingen reaksjon. Bjørn pleier å være veldig positiv til kaffe-besøk, så jeg regner med at han ikke var hjemme. (Selv om en bløt vinterpadler ikke er det alle drømmer om å få på overraskende besøk.) 
En benk i havna passet bra som lunsjsted. Kaffetermos og niste ble tatt frem. Det var hyggelig å sitte å se utover havna og spise dansk rugbrød med hvitost og Vossafår.

Hjemturen ble mer målrettet. Jeg la kursen rett mot Sponhuset fra marinaen. Jeg padlet tett på Kjerringbergan for å unngå motstrøm fra elva.


Rullinga ble unnagjort rett før jeg padlet inn i Skansen seilbåthavn.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar