fredag 22. november 2019

Padling

Skansen - Fagerheimbukta - Skansen. Vær: Flau vind til lett bris fra SØ, lettskyet, 2 grader C.

Første kajakktur etter hjemkomst fra Sør-Korea. I sammenligning med byene vi besøkte på turnéen er Trondheim en landsby. Jeg reflekterer over hvor heldige vi er her i Trondheim, som enkelt kan ta oss en tur på fjorden eller i marka.
Kanskje var det forventningen om stillhet og ro som gjorde at jeg i dag hengte meg opp i- og irriterte meg over den jevne trafikkduren og lydene fra maskiner, som ligger som et teppe i bakgrunnen når man padler utenfor byen. Jeg klarte ikke helt å sette pris på turen før jeg hadde rundet Lade-neset, og bare hørte vindsus og bølgeskvulp.

Døgnvillheten etter turnéen har akkurat lagt seg, og jeg følte at padlinga gikk litt tyngre enn vanlig. Jeg fikk manne meg opp for å gjennomføre de rutinemessige rullene i slutten av turen.


Vakkert novemberlys

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar