søndag 11. august 2019

Padling

Skansen - Ranheim - Skansen. Vær: Lett bris fra SØ, skyet, etterhvert en del sol, 20 grader C.

Jeg skulket klubbens søndagspadling fordi jeg ville starte tidligere og padle litt lengre. Det var meldt torden på ettermiddagen, så det gjaldt å bli ferdig med padlinga før uværet kom.
I dag padlet jeg i neopren Long John og ullundertrøye. Det virket som et godt kompromiss mellom sikkerhet og komfort. Vanligvis har jeg ikke noen problemer med sittestillinga i grønlandskajakker. Jeg tøyer hamstrings hver morgen, og musklene som bøyer hofta har vant seg. Med Long John viste seg dette å være litt mer vrient. Selv om drakta er laget for sittestilling var motstanden i materialet nok til å gi hoftemusklene en utfordring.
Selv med disse premissene ble turen fin. Kajakkens egenskaper var en nytelse. Den beveget seg mykt og stille. Fin match med min letteste åre, som jeg også greier å padle tilnærmet lydløst.

Når jeg kom til Grilstad marina kikket jeg på klokken. Den var 10:55. Jeg husket at Simon skulle hente en skrivepult på Ranheim klokken 11 hos Mona og slippe av Birgit der. Mona bor rett ovenfor Hansbakkfjæra, så jeg padlet dit og gikk opp å ringte på. Simon hadde allerede dratt videre, men Mona og Birgit satt og drakk kaffe. Det ble en usedvanlig hyggelig pause i Monas trivelige kjøkken, med boller, sjokolade og kaffe.

På vei hjem møtte jeg søndagspadlerne. Det var en stor fin gjeng denne gangen også. Nista mi ble det ikke behov for før jeg kom tilbake til "Kuling".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar