mandag 15. april 2019

Seiling

Skansen - Ladeneset - Skansen. Vær: Lett til flau vind fra NNØ, sol fra skyfri himmel, 9 grader C.

I dag ble det solbriller og solkrem for første gang i 2019. Jeg begynner å skjønne hvordan jeg skal bruke el-motoren nå. Det gikk fint å manøvrere seg ut av havna. Fullt seilplan med den store genoaen skulle til i den lette vinden. Når jeg gikk til havna la jeg merke til at det trakk litt mer langs land, så jeg seilte nært land bortover mot Lade. Det var herlig seiling i knallvær. Jeg krysset i 2-3 knop. Når jeg nærmet meg Korsvika døde vinden ut helt. Det ble til å teste el-motoren et lengre strekk inn mot Skansen. Det gikk fint.

Dagens tur tok meg inn i en verden jeg nesten hadde glemt. Det å seile i lett vind og godvær, uten regattadress. Å ha god tid til alle manøvre.
Sommerhalvåret er her!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar