søndag 7. april 2019

Seiling

Skansen - fjorden - Skansen. Vær: Laber til frisk bris fra NNV, overskyet, 2-4  grader C.

Jeg inviterte Eirik på seiltur når jeg hadde sjekket værmeldinga på fredagen. På søndagen var det meldt lettskyet med en del sol og lett vind fra ØNØ. Når jeg sjekket igjen i dag morges var det snakk om laber bris fra N og overskyet. Vinden virket sterkere enn laber bris når jeg klargjorde båten. Eirik hadde lyst å dra ut likevel.
Manøvreringa ut av havn gikk fint når jeg ga full effekt på motoren. Utenfor moloen måtte vi stange oss frem gjennom grov sjø og motvind på 10-11 m/sek. Det måtte til full effekt for å komme utover imens vi gjorde klart for seiling. Med et rev i storseilet og en liten flik av genoaen rullet ut fikk vi fin gang på kryss utover. På et slag mot Munkholmen kom hurtigbåten fresende på kryssende kurs med liten klaring. Jeg oppdaget ikke båten før den ga signal. Det ble et hurtig slag vestover.



Seilinga ble en frisk og flott opplevelse! Film: https://photos.app.goo.gl/26rw9kT4NQpKYSH9A

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar