søndag 3. mars 2019

Søndagspadling

Skansen - Ringvebukta - Skansen. Vær: Lett bris fra Ø, overskyet, 2 grader C.

I morges betalte jeg medlemsavgift og reolavgift til Kajakk-klubben. Reglene for reolplass er at man må padle minst 15 turer per sesong for å få beholde plassen sin. Idag skrev jeg meg ut på tur nr 15, så dermed ble hele mitt forhold til klubben avklart og ordnet i løpet av en formiddag.

Det var tung gammel-sjø fra NØ i fjorden når vi padlet ut. Det medførte fin bølgepadling hele veien til Ringvebukta. Av gruppa på 8 padlere var vi to stykker som snudde og dro hjem direkte. De andre tok seg en matpause på land. Bølgene var lange og seige, så det var vanskelig å få noe surf på turen tilbake. Når Jorulf og jeg nærmet oss Skansen oppdaget jeg at forluka på kajakken min bare lå løst på og ikke var trøkt på plass. Jorulf hjalp meg med å lukke den skikkelig. Jeg var veldig fornøyd med at jeg oppdaget det før jeg begynte med rulleøvelser.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar