søndag 31. mars 2019

Båtmekking og søndagspadling

Skansen - Folafoten - Skansen. Vær: Lett til frisk bris fra V, lettskyet med noen snøbyger, 0 grader C.

Trondheim hadde pyntet seg med vårsnø. Vakre vyer møtte meg når jeg gikk ned til Skansen via Festningsparken. "Kuling" hadde også fått 5 cm snødekke.


El-motor-installasjonen er nå i siste fase. Jeg har montert alle komponenter der jeg synes de skal være, og en profesjonell elektriker har koblet enhetene sammen, og lagt inn landstrøm med strømuttak.





For å få drivlinjen til å virke som jeg ville måtte jeg få tak i en del som kunne skrus fast i flensen til thrustlageret og ha en akslings-stump som passer i skjøtestykket som ble med motoren. Dette bestilte jeg fra et mekanisk verksted.


I dag jobbet jeg med å få til selve motor-opphenget.


Når det er ferdig blir det prøvetur!

Søndagspadlinga i dag gikk vestover. Vi var sju padlere. Været var typisk trøndersk. Vi fikk oppleve alt fra ganske stille vær med sol og blå himmel, til kraftig vind og tette snøbyger. Jeg trives godt i slikt vær, og det virket som at de andre padlerne koste seg de også. Frank og Kari snudde ved Digermulen mens vi andre fortsatte vestover. Når vi nærmet oss Folafoten fikk vi frisk vind med hagl i fjeset. Det virket som en lang byge, så vi snudde og utnyttet forholdene til herlig medvindspadling med islett av surf.











Noen av oss øvde litt på ruller på turen hjem. Arne skal padle hele Norges-kysten med start i april (trerustnemenn.com), så han fikk testet rulling, egenredning og kamerat-redning i kajakken han har valgt seg ut.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar