lørdag 23. februar 2019

Padling

Skansen - Ladekaia - Munkholmen - Skansen. Vær: Flau vind fra Ø, overskyet, 4-6 grader C.

I det siste har jeg jobbet mye med motor-prosjektet i seilbåten. Siden sist har jeg fått ut alt som har med diesel-motor å gjøre, og fått på plass batteripakken. Batteriene passet perfekt i motorkassa, med noen få centimeters klaring!


Nå har jeg god tid til videre arbeid siden jeg likevel må vente til godt ut i mars før jeg får den hjelp jeg trenger for å ferdigstille installasjonen. I mellomtiden kan jeg bruke fritiden på padling! 

I dag var det nesten speilblank fjord, og et vakkert lys. En tåkesky svevde over fjorden.



Espen satte ut samtidig med meg. Vi fant ut at vi hadde litt forskjellige behov i forhold til turen, så vi padlet hver for oss.

Når jeg kom til Kjerringbergan så jeg en livbøye som lå i tanga inn med land. Jeg regnet med at den kom fra Korsvika, så jeg padlet frem og la den på akterdekket. Mens jeg drev på med denne manøveren kom Espen padlende på vei tilbake mot Skansen. Vi slo av en hyggelig prat før livbøya ble fraktet tilbake til Korsvika.



Jeg padlet videre til Ladekaia før jeg vendte hjemover. Tilbaketuren gikk via Munkholmen. Det satt tre havørner på moloen som strekker seg ut fra holmen.






Ved Munholmen byttet jeg ut briller og fjell-lue med tuiliq-hetta, og tok noen ruller. Jeg beholdt hetta på og tok nok en rulle-økt inne ved sjøbadet.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar