søndag 10. februar 2019

Padling

Skansen - Flakk - Skansen. Vær: Lett til laber bris fra VSV, skiftende skydekke med noen sluddbyger, 2 grader.

Nå har vi hatt en måned med fint og kaldt vintervær. Derfor har jeg prioritert skiturer i skogen fremfor turer på fjorden. I dag gjorde værmeldinga valget enkelt til fordel for kajakk-klubbens søndagstur.

I fredags kveld ble det publisert en melding på seilforeningas facebook-side om at en av seilbåtene på B-brygga hadde gått ned. Dette er jo alle båteieres mareritt, så det var et uhyggelig syn som møtte meg når jeg kom ned til havna. En Comfort 30 som lenge har ligget litt tungt i vannet, og sett litt ustelt og forlatt ut var allerede først på nyåret formål for havnesjefens bekymring. Han hadde gjort flere forsøk på å få kontakt med eieren. Nå har båten altså sunket.





Vi var ni padlere som padlet sammen til Storsteinan. Der snudde de fleste for å dra tilbake til klubbhuset og ta lunsjkaffen der. Jeg hadde lyst til å padle litt lengre, så jeg sa at jeg ville fortsette til Flakk. Per Åge ble med. På Flakk gikk vi på land og tok oss tid til å kle oss om litt til matpausen. Per Åge har tatt videregående-kurs i løpet av 2018, så han var full av padle-inspirasjon. Det ble en trivelig tur i et vakkert vinterlandskap. Lyset og temperaturen ga løfte om at våren kommer om ikke alt for lenge...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar